«Tho» Rovira + Margarida

Facts and events

Marriage
yes
Family residence
La Rovira (Freixinet), Riner, Solsonès, CAT
Latitude: 41.922716 Longitude: 1.565037
Number of children
3
Note: Dels capítols matrimonials de 1538 en traiem la conclusió que l’hereu de «Tho» Rovira, del que en desconeixem el nom, ha mort abans d’aquesta data i ara és Joan el nou hereu (presumiblement un fill seu). El desconegut ha de tractar- se nec essàriament d’un hereu i no pas d’una pubilla, dons existeix un fadrí anomenat Bernat, fill de «Tho» que, en cas contrari, hauria seguit al front de la casa.

Dels capítols matrimonials de 1538 en traiem la conclusió que l’hereu de «Tho» Rovira, del que en desconeixem el nom, ha mort abans d’aquesta data i ara és Joan el nou hereu (presumiblement un fill seu). El desconegut ha de tractar- se nec essàriament d’un hereu i no pas d’una pubilla, dons existeix un fadrí anomenat Bernat, fill de «Tho» que, en cas contrari, hauria seguit al front de la casa.
Mort el germà hereu, el dot de les fadrines de la casa és responsabilitat del nou l’hereu, en aquest cas el nebot de Margarida, Joan, que suposem nét de «Tho» Rovira.
No hi ha cap constància documental de que aquest Joan sigui el mateix que el pare de Bartomeu, Jeroni, Martrí i Coloma. Únicament sustenta aquesta hipòtesi el cognom i la correspondència de les dates.

Last change
October 24, 200814:49:39
Author of last change: toniplanas